Gazdaság,  Hírek

Ryanair vezérigazgatója több mint 100 millió eurós prémiumra pályázik

Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, a hírek szerint több mint 100 millió eurós bónuszra számíthat, ami a pletykák szerint az egyik legnagyobb kifizetés lehet az európai vállalati történelemben. Az esemény hátterében az áll, hogy a diszkont légitársaság részvényei csütörtökön 28. egymást követő napján zárták a kereskedést 21 euró felett, ezzel teljesítve egy fontos teljesítménycélt. O’Leary lehetőséget kap arra, hogy 10 millió részvényt, körülbelül 111,2 millió euró értékben, megkapjon, amennyiben 2028 júliusáig a légitársaságnál marad. Az ír üzletember, akit élénk megjegyzéseiről ismernek, a hónap elején azt nyilatkozta, hogy a Ryanair „kivételes értéket” nyújt a részvényeseknek, annak ellenére, hogy a cég éves profitja csökkent.

O’Leary az elemzőknek tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a Ryanair részvényesei különleges értéket kapnak a részvényopciókból, beleértve a sajátját és a menedzsment többi tagját is. Meghökkentő módon úgy véli, hogy a Ryanair részvényesei jelentős előnyökhöz jutnak, különösen egy olyan időszakban, amikor a Premier League labdarúgói vagy menedzserei évente 20-25 milliót keresnek. A Ryanair nyilatkozatában kiemelte, hogy a bónusz részvényekkel kapcsolatos aspektusának „csak az egyik a két feltétel közül”, és hozzátették, hogy a második feltétel, hogy O’Leary és a menedzsment fennmaradó tagjai a Ryanairnél kell, hogy dolgozzanak 2028 végéig, így ezek a részvényopciók még három évig nem válnak érvényessé.

O’Leary jelezte, hogy a 2028-as szerződésének lejárta után is szívesen maradna a légitársaságnál. A Ryanairnél 1988 óta dolgozik, és 1994 óta irányítja a céget, amely azóta a viszonylag kisebb regionális légitársaságból Európa legnagyobb diszkont légitársaságává nőtte ki magát. „Véleményem szerint beszélni kell az igazgatósággal arról, hogy a javadalmazásomat hogyan fogják megállapítani 2028 után, ha azt akarják, hogy továbbra is itt maradjak” – mondta.

A bónuszrendszert 2019-ben vezették be, amikor O’Leary a csoport vezérigazgatója lett. A High Pay Centre, a vezetői javadalmazásokat figyelő agytröszt, kritizálta a bónuszt, mondván, hogy „függetlenül attól, hogy mennyire sikeres egy vállalat vagy mennyire hatékony a cége vezetője, senkinek a hozzájárulása nem lehet elég nagy ahhoz, hogy megérje a 100 millió eurós bónuszt”. Hozzátették, hogy ez különösen igaz, mivel a Ryanair munkavállalói, akik szintén kulcsszerepet játszanak a cég sikerében, valószínűleg egész életük alatt csak egy töredékét keresik ennek az összegnek.

A Ryanair rivális légitársasága, a Wizz Air, hasonló bónuszlehetőséget kínál főigazgatója, József Váradi számára. Váradi szintén 100 millió fontot kereshet, ha a légitársaság részvényára 2028-ra eléri a 120 fontot. Azonban a Wizz Air korábban elismerte, hogy ez valószínűleg nem fog megvalósulni, mivel a részvények jelenleg jóval a kitűzött szint alatt kereskednek.

A hónap elején a Ryanair Spanyolországban néhány légiutas-kísérőt arra kötelezett, hogy térítse vissza a bérnöveléseket, miután jogi vita alakult ki a szakszervezetükkel. A miniszterek azt nyilatkozták, hogy a tervek lehetővé tehetik a repülőgépek gyorsabb emelkedését felszálláskor és simább süllyedést. Eközben Jim Mee torkolatokat, folyókat, csatornákat és az Ír-tengert fog átszelni egy kihívás részeként. Az ország a világ többi részével versenyezve vezeti be a nátrium-ion akkumulátorokat a tömegpiacon, ezúttal robogók révén. Jason Spivey azt mondja, hogy lesznek olyan klauzulák, amelyek megakadályozzák a jövőbeli vásárlókat abban, hogy a területet lakóhellyé alakítsák át. Különböző programok is várhatóan befejeződnek a helyi kapcsolatok javítása érdekében a nyár folyamán.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvmgv25dg4o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük